Az üzleti élet szereplőinek sikeres szereplésének egyik leginkább fontos kulcsa a biztonságosan, megbízhatóan, váratlan leállások és üzemszünetek nélkül működő informatikai környezet. A magasan képzett, gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező informatikai szakemberek, külön IT-s üzemeltetési csapat alkalmazását azonban kevés szervezet tudja fenntartani.

Az ASC több mint 10 éve üzemeltet és felügyel informatikai rendszereket, a néhány számítógépből álló kis vállalkozás informatikájától kezdve a több telephelyes, több száz munkaállomásból és szerverből álló komplex hálózatokig. Távfelügyeleti megoldásunk segítségével képesek vagyunk legtöbbször a hiba bekövetkezése előtt jelezni és elhárítani a problémát, így ügyfeleink részére akár 99,9%-os rendelkezésre állást biztosítunk, igény esetén akár 7x24 órás folyamatos rendszergazdai jelenléttel is.

Ügyfeleink egyedi igényeit is figyelembe véve, olyan üzemeltetési csomagokat alakítottunk ki, amelyek a néhány fős kisvállalkozástól a nagyvállalatok számára is megoldást nyújtanak. Természetesen az ettől eltérő, egyedi üzemeltetési igényekre is készek vagyunk egyedi megoldásokkal szolgálni.

 

Szolgáltatás megnevezése  Bronz   csomag   Silver   csomag   Gold   csomag 
Telefonos támogatás kyes kyes kyes
Webes hiba és igénybejelentő felület, help-desk (OTRS, Mantis) kyes kyes kyes
Proaktív távfelügyelet (nagios) kno kyes

25 pc

kyes

korlátlan

Távoli beavatkozás, hibaelhárítás kyes kyes kyes
Rendszerkarbantartás kyes kyes kyes
Helyszíni támogatás kno kyes kyes
Ügyfél által meghatározott prioritás kno kno kyes
Szakértői konzultáció kno kyes kyes
Kiszolgálók felügyelete, üzemeltetése kyes kyes

1 szerver

kyes

korlátlan

Munkaállomások üzemeltetése, felügyelete kyes

max 10 pc

kyes

max 25 pc

kyes

korlátlan

Hálózat, hálózati eszközök üzemeltetése, felügyelete kyes kyes kyes
Speciális biztonsági rendszerek üzemeltetése, felügyelete kno kyes kyes
Irodatechnikai eszközök (fénymásoló, fax, nyomtatók) üzemeltetése felügyelete kyes kyes kyes
Elvégzett tevékenységek naplózása kyes kyes kyes
Új szoftver verziók telepítése kyes kyes kyes
Biztonsági hibajavítások telepítése  kyes kyes kyes
Hardverjavítás, alkatrész- és kellékanyagcsere - ASC-től vásárolt eszközökre, garanciaidőn túl kyes kyes kyes
Hardverjavítás, alkatrészcsere intézése - idegen eszközök esetén  kyes kyes kyes
Mentő rendszerek üzemeltetése, speciális mentések elvégzése kyes kyes kyes
A havi díjba foglalt mennyiségek, keretek  Bronz   csomag   Silver   csomag   Gold   csomag 
Távfelügyelet havi órakerete 10 20 folyamatos
Helyszíni kiszállások száma (db) 0 2 4
Helyszíni jelenlét (óra) nincs nincs 8
Havi helyszíni munkavégzési keret 0 8 16
Rendelkezésre állási időszak H-P
8-18
H-P
8-18
H-P
8-18
Reagálási idő távfelügyelet, webes vagy telefonos hiba bejelentés esetén 1 óra 30 perc 15 perc
Megjelenési, kiszállási idő   következő munkanap 4 óra

 

Telefonos támogatás:

A hibák, felhasználói problémák, felmerülő informatikai kérdések bejelentésére a rendelkezésre állási időszak alatt szakembereink válaszolnak. Amennyiben lehetséges, telefonon történő "irányítással" azonnali megoldást nyújtanak.

 

Webes hiba és igénybejelentő felület, help-desk (OTRS, Mantis)

Ügyfeleink számára a hét minden napján folyamatosan rendelkezésre áll egy web böngészőből elérhető hiba- és igénybejelentő rendszer, melyen keresztül a felmerült hibákat, illetve a kéréseiket jelezhetik az üzemeltetők felé. A rendszer a beérkező hibajegyeket meghatározott algoritmus alapján osztja ki az informatikusok felé, az egyes munkafázisokról e-mail útján értesítést küld, így a kérések és hibák kezelésének menete folyamatosan nyomon követhető.

 

Proaktív távfelügyelet (nagios)

Az informatikai eszközök (szerverek, munkaállomások, routerek, switchek) működéséről több szempont alapján folyamatosan jelentést kapunk. Egy központi helyen ezek a jelentések összefutnak, így a jelentések, figyelmeztetések tendencia analízisek alapján megelőző karbantartást végezve, több hibát még az előtt el tudunk hárítani, hogy azok valóban bekövetkeznének. 

 

Távoli beavatkozás, hibaelhárítás

A telefonon vagy a webes felületen beérkezett hibákat a számítógépre távolról bejelentkezve hárítjuk el. Ezen túlmenően a távoli bejelentkezés szolgál több konfigurációs beállítás és a napi/időszakos karbantartások elvégzésére is.

 

Rendszerkarbantartás

Napi rendszerességgel elvégezzük az informatikai rendszer működésének ellenőrzését (napló állományok, működési indikátorok átnézése), a szükséges módosításokat, beavatkozásokat elvégezzük, az operációs rendszerek és segédprogramok frissítéseit telepítjük.

 

Helyszíni támogatás

Abban az esetben, ha a felmerült probléma vagy kérés nem oldható meg távolról, szakemberünk a helyszínre kiszállva hárítja el a hibát. 

 

Ügyfél által meghatározott prioritás

Felmerülhetnek olyan kérések, vagy adódhatnak olyan problémák, amelyek elhárítása az ügyfelünk szemszögéből sűrgősebb lehet, mint azt maga a probléma indokolná. Ilyen esetben ügyfelünknek lehetősége van saját magának meghatároznia a hiba sürgősségét, kérve annak a reagálási és kiszállási időnél rövidebb időn belüli elhárítását.

 

Szakértői konzultáció

Az üzemeltetésen túl fejlesztési, optimalizálási tanácsokat adunk, beszerzésekben működünk közre. Ide tartozik a dokumentációk elkészítése (IT leltár, üzemeltetési eljárásrendek, informatikai biztonsági szabályzat, stb.), és az olyan szakértői közreműködés, amelyet ügyfelünk érdekeit képviselve egy másik beszállítóval, szolgáltatóval folytatunk.

 

Kiszolgálók felügyelete, üzemeltetése

Rendszeresen távolról vagy helyszínre kiszállva elvégezzük a szerverek (fájl és nyomtató szerverek, levelező kiszolgáló, adatbázis szerverek, web szerverek) karbantartását az alábbiak szerint:

  • Hardver és szoftver komponensek működésének monitorozása, működőképesség ellenőrzése, karbantartások elvégzése
  • Vírusvédelem, biztonsági beállítások átnézése, naprakészen tartása
  • Általános adminisztrációs feladatok (felhasználók kezelése, jogosultságok beállítása, megosztások, kvóták beállítása)
  • Biztonsági és hibajavító frissítések telepítése
  • Szerverre telepített szoftverek kezelése, frissítése, ezen alkalmazások adminisztrátori feladatainak ellátása
  • Új alkalmazások telepítése

 

Munkaállomások felügyelete, üzemeltetése

Rendszeresen vagy felhasználói kérések alapján végzett tevékenységek. Silver és Gold szolgáltatási csomagokban a proaktív távfelügyeletet a munkaállomásokra kiterjesztve a teljes informatikai rendszer működését monitorozzuk, így a teljes informatikai környezet egységesen felügyelt lesz.

  • Munkaállomások telepítése, üzembe helyezése, áthelyezése
  • Operációs rendszer és telepített alkalmazások hibajavító és biztonsági frissítéseinek telepítése
  • Új alkalmazások telepítése
  • Vírusvédelem, biztonsági beállítások átnézése, napra készen tartása
  • Külső eszközök (nyomtató, scanner, stb.) telepítése, beállítása
  • Felhasználók támogatása (problémák, kérések kezelése)

 

Hálózat, hálózati eszközök üzemeltetése, felügyelete

Helyi vezetékes, WIFI hálózat, internet elérés működésének felügyelete, hálózati eszközök működésének monitorozása. Hálózati adminisztrációs és konfigurációs feladatok elvégzése. Egyszerűbb tűzfalak (internet routerbe épített tűzfal, Windows operációs rendszer vagy vírusírtó alkalmazás beépített tűzfala) konfigurálása, felügyelete.

 

Speciális biztonsági rendszerek üzemeltetése, felügyelete

Tűzfal appliance-ok konfigurálása, felügyelete, tűzfal szabályok kialakítása, implementálása. VPN kapcsolatok kialakítása, működtetése. IPS/IDS rendszerek telepítése, beállítása, üzemeltetése. Forgalomfigyelés, analizálás, gyanús, nem megszokott események figyelemmel kísérése, riasztás, szükség esetén beavatkozás (IP cím blokkolás, támadások analizálása).

 

Irodatechnikai eszközök (fénymásoló, fax, nyomtatók) üzemeltetése, felügyelete

Fénymásolók, nyomtatók, faxok, multi funkciós berendezések folyamatos, és eseti karbantartása. Amennyiben az eszköz rendelkezik hálózati csatlakozóval, és a cég belső informatikai hálózatára csatlakozik (pl. a nyomtatók kifejezetten ilyen eszközök), a folyamatos felügyeletüket, konfigurálásukat távfelügyelettel látjuk el. A hálózati csatlakozókkal nem rendelkező (távfelügyelettel nem elérhető) eszközökhöz kiszállunk a helyszínre. A berendezések üzembiztonságának megőrzéséhez havi 1-2 alkalommal ajánluk a karbantartások elvégzését. A szolgáltatás az alábbiakat foglalja magában:

  • Eszközök telepítése, üzembe helyezése, áthelyezése
  • Eszközök működésének, üzemeltetésének ellenőrzése
  • Meghajtó programok (driver-ek) telepítése, beállítása, szükség esetén frissítése
  • Felhasználók támogatása (kérések, problémák kezelése)
  • Festék kazetták, patronok, tonerek cseréje, beszerzése, rendelése

 

Elvégzett tevékenységek naplózása

Az általunk az informatikai rendszereken (eszközökön, operációs rendszereken, alkalmazói szoftvereken) végzett módosítások, beállítások naplózásra kerülnek. Az egyes munkafázisok naplóinak gyűjtője a web alapú hiba és igénykezelő rendszerünk. Ennek segítségével minden beavatkozásunk dokumentált, ügyfeleink részére visszakereshető. Ezen túlmenően időszaki (havi, negyedéves, éves) rendszerességgel összefoglaló jelentést készítünk a hibák/igények számáról, az elhárított hibákról, a még nyitott hibajegyekről, az informatikai környezet rendelkezésre állásáról, az egyes SLA-k teljesüléséről, az esetleges SLA sértésekről.

 

Új szoftver verziók telepítése

Elvégezzük a meglévő alkalmazások frissítését, illetve az új alkalmazások telepítését.

 

Biztonsági hibajavítások telepítése

A fejlesztő cégek által kiadott, biztonsági réseket javító hibajavításokat automatikusan, kérés nélkül telepítjük.

 

Hardverjavítás, alkatrész- és kellékanyagcsere - ASC-től vásárolt eszközökre, garanciaidőn túl

Azon eszközökre, berendezésekre, amelyeket cégünk szállított, a vonatkozó jogszabályok szerint a garanciális időszak lejárta után is vállaljuk az eszközök javítását. Ilyen esetekben csak a cserélt alkatrészek ára kerül felszámításra, a munkadíj nem.

 

Hardverjavítás, alkatrészcsere intézése - idegen eszközök esetén

Harmadik fél által szállított eszközök esetén az alábbiak intézését vállaljuk:

  • hiba jelzése a szállító/szervíz cég felé
  • eszköz szervízbe szállítása
  • javítási folyamat nyomon követése
  • a javított eszköz tesztelése, javítás átvétele, visszaszállítása, telepítése

 

Mentő rendszerek üzemeltetése, speciális mentések elvégzése

  • mentési, archiválási rendszerek tervezése, kialakítása, üzemeltetése
  • mentési rend elkészítése
  • mentések végrehajtása, mentések sikerességének ellenőrzése
  • egyedi mentések készítése igények alapján
  • mentések visszatöltése igények alapján
  • mentések titkosítása, tárolása